مقدمه: یک اساسین کرید متفاوت
در میان عناوین آینده سری Assassin's Creed، شاید هیچکدام به اندازه Codename Hexe مرموز و بحثبرانگیز نباشد. یوبیسافت (Ubisoft) این بازی را به عنوان "یک نوع متفاوت از اساسین کرید" توصیف کرده و تیزر کوتاه و تاریک آن، فضایی کاملاً متفاوت از نسخههای اخیر این سری را به نمایش میگذارد. Hexe که توسط استودیوی باتجربه Ubisoft Montreal (خالق سری) در حال توسعه است، به نظر میرسد قرار است یک تجربه خطیتر، داستان-محور و با عناصر قوی ترس و جادو باشد. در این تحلیل در تکینپلاس، به تمام سرنخها و شایعات پیرامون این پروژه تاریک میپردازیم.
داستان و فضا: محاکمات جادوگران در قرن ۱۶ آلمان
مهمترین و تاییدشدهترین اطلاعات در مورد Hexe، مربوط به زمان و مکان وقوع آن است. تیزر بازی و تحلیلهای طرفداران همگی به محاکمات جادوگران در امپراتوری مقدس روم (آلمان امروزی) در قرن شانزدهم اشاره دارند. این دوره یکی از تاریکترین و پر از خرافاتترین دوران تاریخ اروپاست و بستری فوقالعاده برای یک داستان ترسناک و رازآلود فراهم میکند. انتظار میرود بازی به تقابل بین اساسینها و تمپلارها در پسزمینه این حوادث تاریخی بپردازد و شاید تمپلارها را به عنوان مسببان اصلی این محاکمات معرفی کند.
ژانر: یک بازی اکشن-نقشآفرینی با عناصر ترسناک
برخلاف بازیهای جهان-باز عظیم مانند Valhalla و Odyssey، گفته میشود Hexe یک تجربه جمعوجورتر و متمرکزتر خواهد بود. منابع داخلی آن را بیشتر شبیه به نسخههای کلاسیک سری توصیف کردهاند، اما با مکانیکهای مدرن. مهمترین تفاوت، لحن بازی است. انتظار میرود Hexe عناصر قوی از ژانر ترسناک روانشناختی (Psychological Horror) و فولکلور ترسناک (Folk Horror) را در خود جای دهد. فضاسازی سنگین، موجودات فراطبیعی (یا توهم آنها) و حس دائمی تحت تعقیب بودن، از ویژگیهای احتمالی این بازی خواهند بود.
شخصیت اصلی: آیا با یک قهرمان زن جدید روبرو هستیم؟
با توجه به نام بازی (Hexe در زبان آلمانی به معنای جادوگر زن است) و دوره تاریخی آن، بسیار محتمل است که قهرمان اصلی بازی یک زن باشد که به جادوگری متهم شده و برای بقا و کشف حقیقت میجنگد. این شخصیت میتواند یک اساسین آموزشدیده یا فردی باشد که در طول داستان با فرقه اساسینها آشنا میشود. یک قهرمان زن در چنین فضای تاریک و مردسالارانهای، پتانسیل روایی فوقالعادهای دارد.
گیمپلی: تمرکز بر مخفیکاری، پارکور و جادو؟
گیمپلی Hexe احتمالاً تفاوتهای کلیدی با نسخههای اخیر خواهد داشت:
- مخفیکاری اجتماعی: بازگشت به ریشههای سری با تمرکز بر پنهان شدن در میان جمعیت، استراق سمع و ترورهای بیصدا.
- پارکور در محیطهای بسته: به جای دشتهای باز، انتظار میرود شاهد پارکور در کوچههای تنگ و تاریک شهرها و جنگلهای انبوه باشیم.
- سیستم جادو: شایعات به وجود یک سیستم جادو یا تواناییهای فراطبیعی اشاره دارند که قهرمان بازی میتواند از آنها استفاده کند. این قابلیتها میتوانند برای کنترل ذهن دشمنان، ایجاد توهم یا ناپدید شدن از دید به کار روند.
جایگاه Hexe در پلتفرم AC Infinity
Hexe به عنوان یکی از عناوین اصلی پلتفرم متمرکز Assassin's Creed Infinity عرضه خواهد شد. این پلتفرم قرار است هاب مرکزی برای تمام تجربیات آینده اساسین کرید باشد و عناوین مختلف را به یکدیگر متصل کند. Hexe به عنوان یک تجربه داستانی و خطیتر، در کنار بازی جهان-باز بزرگ بعدی (Codename Red)، تنوع بیشتری به این پلتفرم خواهد بخشید.
نتیجهگیری: جسورانهترین نسخه اساسین کرید در راه است؟
Assassin's Creed Hexe پتانسیل این را دارد که یکی از منحصربهفردترین و جسورانهترین نسخههای این سری باشد. با فاصله گرفتن از فرمول جهان-باز و تمرکز بر یک اتمسفر تاریک و ترسناک، یوبیسافت میتواند تجربهای تازه و هیجانانگیز را برای طرفداران قدیمی و جدید خلق کند. اگر Hexe بتواند به وعدههای خود عمل کند، ما با یک کلاسیک مدرن در ژانر اکشن-ترسناک روبرو خواهیم بود.
